Vlečka ze Zastávky do Zbýšova byla normálního rozchodu a sloužila k přepravě vytěženého uhlí z Oslavanského revíru. Vlečná
dráha měla značně velké sklonové poměry. V terénu jsou dodnes vidět mnohé pozůstatky v terénu (propustky, zářezy a mosty,
pražce i koleje) a jako technická památka zůstaly zachovány dvě těžní věže. Vlečka sloužila ještě v roce 1989 k přepravě
uhlí a servisního materiálu pro strojní těžební zařízení. K přepravě uhelných vlaků zde naposledy sloužily motorové
lokomotivy řady T444.1 a T435.0, které měly stání ve strojové stanici Zastávka u Brna. Vlečka může být pěknou předlohou
modelové železnice v normálním, ale i
v úzkém rozchodu. Část dnešního kolejiště zrušené vlečky ze Zastávky do Zbýšova slouží úzkokolejné muzeální železnici
na rozchodu 600mm. Spolek, který o toto pečuje je Muzeum průmyslových železnic Zbýšov.
Spolek provozuje v současné době dráhu o rozchodu 600mm v úseku Zbýšov - Kratochvilka. Plánuje se samozřejmě prodloužení
do normálněrozchodného nádraží v Zastávce u Brna. Na rozchodu 600mm pak bude provoz motorových lokomotiv řady BN30 a O&K nebo
parní BS80 od ČKD s výletními letními soupravami.
V současné době již spolek MPŽ jezdí po tomto tělese na rozchodu 600mm až do stanice Zastávka u Brna.